Който не гласува да не мрънка!

voteНяма да гласуваш? Да не съм те чул после да се оплакваш, че пак са едни и същи! Защото докато ти упорито отказваш да употребиш демократично полагащото ти се право на глас, онази част от населението на България, да тази същата – необразованата от ниските прослойки на обществото, тази която може би ненавиждаш отива до урните и гласува за няколко лева. Да, тези платени продажници, на които им липсва здрав разум и съвест ще отидат до избирателните урни и ЩЕ гласуват за когото им наредят. Тези същите ще изберат онези същите, които ти толкова много мразиш. И после се чуди и псувай колко тъп народ сме били, само да се оплакваме и пак да избираме едни и същи мошеници, а в същото време ти умишлено не правиш нищо. Твоето бездействие е престъпно и да – заради такива като теб, които “не се занимават с политика” сме на този хал. Защото с пасивността си само подчертаваш разрушителната мощ на платените продажници.

Наистина ли си вярваш, че като пуснеш умишлено невалидна бюлетина “гласуваш против всички”? Че така “наказваш” едва ли не всички политически партии? Ако наистина го вярваш, то това е доста жалко защото всъщност така само помагаш на тези, които мразиш. Повярвай ми, никой няма да се трогне от невалидната ти бюлетина. Просто ще станеш онази част от статистиката където се отчитат недействителните вотове. Това е. И няма да се случи абсолютно нищо. Може единствено да остане някакво чувство на удовлетвореност и гордост в душата ти, с което да се самозалъгваш. На практика и на теория – нулев ефект. Никой няма да накажеш, никой няма да ти обърне внимание, че си нарисувал фалос или, че си гласувал за Дарт Вейдър. Това не е форма на оригиналност, геройство или “бунт срещу системата”, а е признак, че се държиш като някакъв недорасъл тинейджър и си е чисто малоумие. Особено когато става въпрос за бъдещето на страната ни, за решенията, които ще взимаме занапред като нация. Започваш ли да усещаш най-сетне, че ако всеки разсъждава като теб накрая всички (т.е. малкото останали тук) ще зависим от шепа платени цигани, бездушни продажници и далавераджии на дребно, които всеки път ще осигуряват властта на далавераджиите на едро?

Подтисни разбираемото ти отвращение от политиката и вземи някакво решение и направи някакъв избор. Покажи, че съществуваш вместо само да бучиш как никога няма да се оправим защото ти също си част от проблема като не правиш нищо. Искам да ти стане ясно, че като гласуваш намаляваш шансовете на тези, които не искаш да виждаш в парламента. Гласувай ако ще и само, за да неутрализираш гласа на един купен циганин. Банално е отвсякъде, но избери по-малкото зло, което и да е то според теб. Искаш ли реално да накажеш някоя партия? Ами гласувай за някой от нейните съперници тогава. Колкото по-малко от нас гласуват, толкова по-сигурно е нещата да си останат същите! Замисли се и вникни в смисъла на “Когато отвратените не гласуват – отвратителните управляват” – съвършено резюме в едно изречение на всичко написано дотук.

Завършвам с един цитат на Робърт Хайнлайн: “Ако живееш в общество, в което гласуват, прави го и ти. Може да се окаже, че няма кандидати, за които искаш да гласуваш, но винаги ще се намерят такива, против които ще пожелаеш да дадеш гласа си. Ако се съмняваш в нещо, гласувай против него. Това правило рядко ще те подведе. Ако ситуацията изобщо не ти е ясна, посъветвай се с някой добронамерен глупак (наоколо винаги ще се намери поне един такъв), а послед гласувай обратното на съвета му. Това ще ти позволи да си добър гражданин (ако желанието ти е такова), без да губиш излишно време за наистина разумно обосноваване на решението ти.

И нека Силата бъде с нас…. Всъщност тя винаги е била в нас, просто трябва да го осъзнаем.
——————————————————–

Това долу е допълнителна част към статията, публикувана първоначално като фейсбук статус по повод местните избори на 25 октомври 2015 г. В последствие реших да го добавя тук:

В духа на изборите, да споделя отново. Някои от вас са го чели миналата година. Разбира се, че не очаквам всеки да е съгласен с мен, но нека кажа нещо на тези, които нарочно няма да гласуват. Това да не гласуваш, не те прави повече мъж (или жена), не те прави баси бунтаря, никой няма да се трогне как по този начин си мислиш, че си защитаваш достойнството. Измамното чувство на гордост, което придобиваш, след нищоправенето ти на изборите, просто те вкарва в онази (за жалост нарастваща) част от статистиката на бездейни българи. Бездейни българи, които разпалено коментират, плюят и попържват “баси държавата”, не осъзнавайки, че също са част от нея. Че ако не бъдем единни в такива моменти, то ние винаги ще сме си баси държавата. И приятели мои, след изборите, моля ви не се възмущавайте, че батсалевци, пижета, мъдета и прочие сволоч се е настанила на властовите места. Така ще бъде докато вие горделиво бездействате, оставяйки платения електорат да набира сила.


Обновление от 24 март, 2017 г. за предстоящите предсрочни парламентарни избори след два дена:

Не бе, недей да гласуваш! НЕДЕЙ! Няма смисъл, нали?! Вместо това практикувай диванен патриотизъм и се бий в гърдите колко сме яки българите. Бъди клавиатурен войн и мачкай жалките си опоненти във фейсбук, които не разбират как стават или не стават нещата. Защото ти си над тях. Защото вече си приел съдбата си и знаеш, че е безсмислено да я вземеш в свои ръце.

Я виж, кои са се наредили на опашката за народна любов. Видя ли ги? А така. Същите са, нали? Еми, защо да си правиш труда да повлияеш на вота. Така или иначе всички цигани, турци и разни продажници и фурнаджийски лопати вече са си продали гласа. Защо да си правиш труда да преливаш от пусто в празно? Недей! Остави на тях. Те поне знаят. Ордите пасажери, които пристигат с автобуси от Турция също знаят. Твърдият червен електорат също си знае. Пък и изборите са манипулирани, тъй че зàеби!

Я си пий ракийката, пусни си Галена и не се занимавай с глупости. Па му у̀дри една сочна българска попържня, обяви гръмко как нищо няма да се оправи в тая тъпа държава, гледай си там дребните схеми и далаверки, продължавай да се нагаждаш към настоящето и те така. Това е мъжко. Това патриотично. Това е българско!

20 thoughts on “Който не гласува да не мрънка!

  1. Pingback: Който не гласува да не мрънка!

  2. много противоречива статия …. дори и да гласуваш и да предположим че са избрали максимално правилния кандидат…. е??? нали и на него ще му дърпат конците същите дето ще дърпат конците и на другия “лошия” канидат…….. аз и за това не виждам логика в израза “ама ще ти вземат гласа” ……. ?! Е кой ще го вземе? Същата пионка на която ще я контролират същите кукловоди!Относно пасивните и активните … това не се определя в това дали си гласувал или не а се определя в това какво правиш ТИ за себеси да вадиш пари и да си нагласиш живота добре ,ковто няма нищо общо с политика гласуване и сякакви такива простотии .Аз ще гласувам когато има за кандидат не политик а предприемач,бизнесмен,или инвеститор които мисли за правене на бизнес и отваряне на работни места,защото това са хората които ни дават работа и стока!

    • Пич, точно на такива бизнесмени и инвеститори сме им сърбали попарата и не сме видели нищо добро. Кметът (защото в случая сега сме местни избори) не е този, който ще ти намери работа, па бил той инвеститор или предприемач. Толкова си убеден, че абсолютно на всички им дърпат конците и затова няма смисъл да се гласува така ли? Ами тогава със сигурност нищо няма да се промени. Аs simple as that. Но недей да бучиш после, че са все така нещата. Щом не гласуваш, значи ти харесва да е така. Аз така го разбирам. И пич, по отношение на въпроса за “пасивните и активните” – имам предвид пасивност и активност като гражданска позиция и социална отговорност, а не като цитирам те “това какво правиш ТИ за себеси да вадиш пари и да си нагласиш живота добре”. Ако всеки разсъждава като теб, вече да ни управляват ДПС. Без да се спирам на правописа и граматиката ти, но и самото ти твърдение “няма нищо общо с политика гласуване и сякакви такива простотии” самò по себе си е достатъчно красноречиво, за да не те взимам насериозно.

      • Щом не гласуваш, значи ти харесва да е така. Аз така го разбирам. .. Еми … Пич … Много си тъп значи щом така го разбираш 🙂

      • А да и другото като ти чета малоумната логика на разсъжденията…. “ако всеки разсъждава като теб, вече да ни управляват ДПС.” Еми аз не знам ти къде живееш, но нас НИ управляват Дпс…. не само де … То това ви е и проблема – времето за избори е минало и заминало, организират гаври и циркове с хората … Вие виждате възможност ” да упражним своя глас … своето мнение” …. Е имам новина брстле – ти глас и мнение нямааш… Нямаш права, нямаш нищо мой човек … Поне не пред хората, които ти организират панаир на суетата под наслов ” Ела и ме накажи о велики гласоподавательо … Трперя от твоята оценка и гласуване” пфгфф

        • Хубаво бе, анонимний гений на политиката, КО ПРАЙМ?! Какво предлагаш конкретно да се направи, а? Имаш ли идея въобще? Или си прочел тук-таме разни теории за пряка демокрация, или анархия или какво? Давай конкретно!
          ДПС има немалко влияние за жалост, но не и цялата власт. Управляват разни части от провинцията, но нямат глас в големите градове. Така, че не ми говори глупости. “То това ви е и проблема” – ВИ е проблема? Ти кой си, а ние кои сме, че разделяш на ние и вие. Ти от някакво специално общество на политическите експерти ли си?
          Кажи какво правим?

          • КО ПРАЙМ?! Еми вадиме си главата от гъза, като за начало и почваме да наричаме нещата с истинските им имена… но да си въобразява човек в 21 век, че хората, кликата…. ЕЛИТИТЕ, които ти взимат всички “права”, “избори” и нормални условия за живот, на всеки 4 години дават възможност да упражниш свой избор, който реално да застраши или компроментира точно това статукво, което е в полза на същите тези елити и “управляващи” и в ущърб на “гласоподавателите” … просто наивно е … аз… НЯМА НИКАКВА ЛОГИКА ебаси … Вчера в Арена-та, жена умряла, друга пометнала … абе виждате ли какво се случва въобще, ти какви глупости ми обясняваш … гласува се на избори в нормални общества – нашето за жалост не е такова … всъщност при нас какво общество, кви 5 лева – вчера от Европа са инструктирали колко десетки хиляди бежанеца ще настаняваме, провеждат се местни избори -ЦИРК- при който вече и хора умират, помятат, но никой би си и помислил че биха се анулирали … ОПШТЪЕСТВООО ДЕКА СИИИИ ОПЩЕСТОВОООО …седиме и се занимаваме с олигофрен, който ходи и тормози хора, които не могат да се съберат 20 човека и да го пребият веднъж за винаги – е това ни е обществото брато – е това е статуквото … и докато не си признаем сами пред себе си какви насраняци сме всички – нищо няма да мръдне … Защото вече живеем във времена, в които не можеш да скриеш истината от хората – вече хората се крият от истината брато … и докато ми обяснявате че статуквото ще се промени с избори и лелки и чичковци ми обясняват” значи не искаш нищо да се промени щом не гласуваш” …. ми еби му майката кога нещо се е променяло бе … по тоя модел от последните 25 години България вече е бананова репубилка …. Ти като ходиш да гласуваш искам да те питам:
            – ти въобще познаваш ли ги тия хора за които гласуваш ?! защото аз никога, никой не съм познавал чисто като човек или личност, а са ме запознавали косвено през медии и т.н. / примерно Светльо Витков е супер пичага, от дете съм му фен, ама само идиот би отишъл да гласува за човек, на който гласът му се чува само по време на избори и понеже е супер готин пичага….. не го обвинявам … dont hate the player – hate the game/ НИТО ВЕДНЪЖ АЗ ИЛИ МАСА ХОРА ОТ ОБЩЕСТВОТО НЕ СА ИЗДИГНАЛИ ПРЕДСТАВИТЕЛ /имам предвид нещо сериозно/
            винаги ти бутат 3, 5, 9 човека с лични амбиции, приоритети и т.н. и ти казват избирай … и ТОВА Е ИЗБОР ?!
            – не ти ли е обидно че твоя глас е равен на гласа на циганин, който не може да чете, пише и е лежал половината си живот … защото мене ме обижда и поне отстрани си давам ясна представа АЗ КОЙ СЪМ … И НАЙ ВЕЧЕ – АЗ НЕ СЪМ ТЯХ
            – въобще кое си мислиш, че ти гарантира “вотът” … смисъл че ще го отчетат като такъв какъвто си го написал, подал и т.н.Аз не гласувам, от както бях главен там някакъв в гласоподавателна стая и преминах през едно от най фрапантните, измислени и лишени от всякаква логика събития през живота си при което за капак щях да бъда арестуван за това, че ми погазват човешките права и ме държат като роб… и пак тънко минах защото беше преди време …. като се сетя за хората в Арена Армеец снощи … аз незнам мене ме е срам… честно … ходи гласувай за референдум да се гласува електронно … хахах ОК АМА КОЕ МИ ГАРАНТИРА че така манипулация няма да има ?! КОЕ ЧЕ НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА КАКЪВ Е ТОЯ ИЗМИСЛЕН РЕФЕРЕНДУМ … понеже в Дания и незнам си къде си гласуват така …. ама КАКВА ДАНИЯ БЕ БАЦЕ ВИЕ КЪДЕ ЖИВЕЕТЕ БЕ ?!!! Не… аз …сериозно просто незнам … събуждайте се …. man the fuck up и почнете да говорите нещата каквито са и да вършите това, което трябва / най вече в ежедневието си/ … пък да става каквото ще … както Пак казва – ” всеки го е страх да не иде в ада … а никой не ти казва къде си в момента ” живи и здрави и аз въобще не знам как попаднах тук на първо място … и сериозно размислите ти по горе звучат най-малко нелепи … не съм политолог или бла бла … ама като прочета подобен апел – ХОДИ ГЛАСУВАЙ ВЗЕМИ БЪДЕЩЕТО СИ В РЪЦЕ … ОТ ТЕБ ЗАВИСИ или някаква такава простотия ще полудея : )
            !!! НЕ ГЛАСУВАМ ЗА УПРАВЛЯВАЩИ, ЗАЩОТО НЕ МИ ХАРЕСВА ИДЕЯТА ДА МЕ “УПРАВЛЯВАТ” НА ПЪРВО МЯСТО !!!

            • Пич, прав си много от нещата. Но сред цялата тази мелодраматична реч не ПРЕДЛОЖИ нищо конктретно, а само ми преразкразваш какво се случва в България. Ми знаем ги тези неща. Поисках, след като така яростно притовостоиш на моята теза, какво КОНКРЕТНО предлагаш да ПРАВИМ?! И ако ме убедиш с конкретни аргументи какво точно да направим стъпйа по стъпка, за да тръгнем към по-добро, ще ти стисна ръката. Но не мога да приема насериозно апела ти “вадиме си главата от гъза, като за начало и почваме да наричаме нещата с истинските им имена” защото това са бла-бла общи приказки. В смисъл нищо ново не ми каза, само общи приказки.

            • … не трябва да яде.

              Копирам тук коментара си, който публикувах към твоята статия.
              Та по повод тези твои думи:
              “Аз от своя страна, като не съм гласувал, съм казал едно звучно „не“:
              1. Не желая да бъда управляван и да ми се бъркат в живота
              2. Не желая тези хора да заемат ключови постове в държавата
              3: Не съм доволен от нито едно от алтернативните политически предложения.
              И тъкмо това „не“, в комбинация с правото ми на себепритежание, ми дава морално право да критикувам всяко политическо действие, което ме ощетява по някакъв начин.
              Това е логиката на свободния човек.” – аз отговарям така:
              В статията си съм наблегнал на основните аргументи, затова няма смисъл да се повтарям наново. Колега, докато ти си горд от логиката си, свободни човеко, платените цигански гласове играят на пазара. И колкото повече „свободни“ има като теб, толкова повече купените цигански (и не само, разбира се) гласове, ще взимат превес. И после да не се учудваме, че ДПС е първа политическа сила. Просто не можеш да ме убедиш, че като не правиш НИЩО, ти си запазваш достойнството и свободата.

  3. Нямах нерви да прочета това докрай. Бълнуване на болен мозък.

    • Готин човек беше Джордж Карлин, лека му пръст, но в случая не съм съгласен с него. Той твърди, че ние сме отоворни защото сме докарали еди-кой-си на власт, а той не е гласувал. “In fact I didn’t even leave the house” казва той. Ами като не правиш нищо, като дори не излизаш от вкъщи, като не работиш за смяна на системата, за която твърдиш, че е неефикасна и корумпирана отвсякъде – защо тогава ти трябва да имаш претенциите за каквото и да било? Да не говорим, че американската им двупартийната политическа система е доста по-различна от нашата многопартийна. Не е същото.

    • Следващият път като четеш моя статия си заври клавиатурата отзад – няма да ти е толкова трудно.

Остави коментар

